Zeven tips voor succes met keto

Zeven tips voor succes met keto

Wilt u er goed uitzien, u geweldig voelen en een lang, gezond leven leiden? Uit onderzoek blijkt dat een ketodieet de oplossing kan zijn. Het uitgangspunt is dat de mens zich in miljoenen jaren heeft ontwikkeld als jager en verzamelaar zonder grote hoeveelheden koolhydraten te eten. Door uw koolhydraatinname te verminderen, wordt uw lichaam bovendien beter bestand tegen de belangrijkste risicofactoren voor hartaandoeningen, epilepsie, obesitas en diabetes.

Tips voor succes met keto

  1. Wees voorbereid. Begin met de juiste mindset. Weinig weerbaarheid tegen verleiding, in dit geval koolhydraten en suiker, is de reden waarom de meeste diëten niet werken. Vraag uzelf af welke resultaten u wilt bereiken. Wilt u fysiek fit zijn? Wilt u uw conditie verbeteren? Als u eenmaal weet wat u motiveert, hebt u iets waarop u kunt terugvallen.
  2. Focus op overvloed. In plaats van u te richten op de voeding die je níet zult eten, kunt u zich beter richten op de dingen die waar u van houdt die wél in uw dieet passen. Eet voordat u met dit dieet begint een aantal van uw favoriete gerechten die bij keto passen. Zo bereidt u uzelf alvast voor op wat u te wachten staat.
  3. Zoek ondersteuning. Het kan een uitdaging zijn om uw levensstijl te veranderen. Vraag vrienden, familieleden of collega's om mee te doen aan uw afslankprogramma of om u te steunen. Bovendien vormt u zo een steungroep van gelijkgezinden, misschien zelfs onder leiding van een diëtist of een gecertificeerde gezondheidsadviseur.
  4. Zonder u eventjes af. Etengerelateerde gezelligheid kan in het begin een echte test zijn voor uw wilskracht. Het kan in het begin makkelijker zijn om thuis te blijven, waar u genoeg ketovriendelijk eten binnen handbereik hebt. Uw vrienden en familie zullen hopelijk begrijpen dat u verleiding wilt vermijden. Kijk naar je favoriete tv-serie, begin een nieuwe hobby of doe aan lichaamsbeweging om bezig te blijven. Aangezien u de eerste dagen waarschijnlijk last zult hebben van halitose (slechte adem als gevolg van de detox), kunt u anderen zelfs een plezier doen door thuis te blijven. Als u dit eenmaal begrijpt en weerstand kunt bieden aan de verlokkingen van gezelligheid, zult u geen problemen hebben met socialiseren en een positieve invloed hebben op de mensen om u heen.
  5. Wees voorbereid. Vermijd valsspelen tijdens maaltijden door altijd een ketotussendoortje bij de hand te hebben. Denk aan volvette kaas, noten, notenrepen, gekookte eieren of avocado. Zorg voor voldoende lekker eten in de koelkast, op het werk, in de auto, in uw tas en neem een grotere lunch mee dan u denkt op te kunnen.
  6. Beloon uzelf. Ga naar de sauna, de beautysalon, neem een massage, koop iets nieuws voor uzelf. Winkelen voor nieuwe kleren kan u motiveren om op koers te blijven met uw afslankdoelen. Maak van deze gelegenheid gebruik om uzelf te trakteren op een aantal non-foodpleziertjes waar u al langer naar uitkijkt. Hierdoor zullen uw hersenen het diëten eerder associëren met plezier dan met de pijn van opoffering.
  7. Volg uw prestaties. Houd een dagboek bij, maak voor- en na-foto's, noteer uw gewicht en maten. Doe dit elke week. Schrijf uw favoriete recepten en maaltijden op. Concentreer u op de positieve resultaten die u heeft behaald, zodat u zich, als u zich ooit ongemotiveerd voelt, opnieuw kunt richten op uw doel.

Let op: Zoals bij elk dieet wordt aanbevolen om eerst met uw arts te overleggen.

Wanneer u er klaar voor bent om de resultaten te gaan zien die u voor ogen hebt, gebruik dan deze handige tips om van uw ketodieet een succes te maken.

Dr. Carolyn Dean

Let op!
Deze pagina's zijn alleen ter informatie en mogen niet gebruikt worden als vervanging voor medisch advies.
Categorie

Snelkoppelingen
Disclaimer
We behandelen, diagnosticeren, genezen of proberen aandoeningen niet te voorkomen en geen enkel advies of bewering van klanten die een recensies hebben achtergelaten, suggereert op geen enkele wijze de effectiviteit van het gebruik van onze producten. De resultaten kunnen variëren. Geen enkele uitspraak op deze site is een vervanging voor medisch advies, preventie en behandeling.

Picomineral.nl

ReMineralize yourself! Goed opneembare mineralen van dr. Carolyn Dean - RnA ReSet

Nieuws